Saturday, June 27, 2009

Kau Mawarku

Hari ni gua ada event kat tempat kerja, hari urus niaga. Gua ambil bahagian gak. Gua jual ayam goreng. Namun jauh dalam hati gua, gua sebenarnya merungut sendiri, “Boleh laku ke?” Gua memang rasa tak best. So untuk menghilangkan keraguan tu, gua buat plan.

Bila gua dah siap goreng untuk 1st round, gua stop. Gua nak tengok respons pembeli. Bila je gua hidang ayam yang berwarna keemasan, bau harum yang menusuk kalbu, kerangupan kulit yang menggiurkan tu kat meja, berpusu-pusu orang beli. Yahoo, ayam gua laku. Bila laju je ayam gua terjual ibarat disambar biawak dan helang yang lapar, gua lega.

Untuk round 2, gua goreng banyak terus. Peh dia punya cuaca panas memang boleh blah. Gua siap je goreng untuk round 2, gua pergi menyejukkan diri kat bilik sejuk. Sampai je bilik sejuk, gua terpandang seorang perempuan yang memang minat kat gua dari dia lahir lagi. Sampai sanggup membelakangkan ibu bapanya sendiri! Gua panggil dia Zati.

Bila jek Zati nampak gua, dia punya senyum memang tak ingat dunia, Terus jek dia nak peluk gua, gua lak memang dah excited gila nak peluk dia, kalu leh gua nak cium dia. “Peduli apa dengan orang lain” bisik hati gua.

Bila gua dah bergurau senda dengan zati lebih kurang 3 minit, gua teringat business gua, so gua cakap kat Zati, gua nak keje, Gua lepaskan dakapan gua dengan hati yang tak gembira. Zati pun sama, nak nangis dah dia, sebak sebab gua nak tinggalkan dia untuk berkhidmat demi negara. Gua sempat gak gurau sikit-sikit biar dia tak terasa sangat kehilangan gua. Gua lambai dia serupa stail Pak Nil dalam rancangan Macam-Macam Aznil. Dalam hati gua perasaan jeles tebal. Sebab pasni sure ada orang yang cuba tekel Zati.

Gua nak goreng ayam!

Oh Zati, jangan tinggalkan gua!

If God had wanted us to think just with our wombs, why did He give us a brain?

0 comments:

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP