Monday, October 12, 2009

rare but nice prequel

Gua jalan-jalan dengan kawan-kawan di sebuah pusat beli-belah yang tidak syak lagi memang paling top la kat tempat gua belajar. Sebagai seorang yang pemalu, mengusha awek-awek yang lalu-lalang memang menjadi subjek wajib lulus dalam silibus. Bak kata pepatah, mana tau sangkut, boleh la habiskan syiling telefon awek.

Sedang khusyuk dan tawadduk usha awek sambil jalan-jalan, tiba-tiba hidung gua sudah tangkap satu bau yang memang 'rare but nice'. Sedap-sedap peluk la orang tua cakap. Lebih dramatik, bau ni macam ada hubungan saudara dengan gua.

"Mana datang bau ni? Gua rasa jatuh cinta.." Soal gua kat Aris.

"Wei, tu la.." Aris tunjuk kat gua.

Di suatu sudut, gua terpandang dia. Bertubuh seksi dan montok, tekstur kulit memang licin, halus, mulus dan tulus. Warna kulit sawo matang.

"Pergh, barang baik siut, tak pernah nampak pun sebelum ni.." Kata gua pada Aris dengan nada penuh keterujaan. Hati gua memang debar-debar.

"Macam model iklan dalam tv la dia ni.." Bisik hati gua. Memang tidak syak lagi.

Hari itu, gua pulang ke asrama dengan hati berbunga, selipar jepun gua kena curi pun gua senyum jek. Kalau tak, mau gua sewa kren leher zirafah, robohkan asrama. Gua dah nekad, gua mesti dapatkan dia. Kalau diamati dari cara dia berpakaian, boleh tahan tinggi juga citarasanya. Kena kerja keras untuk dapatkan dia ni.

Percubaan pertama gua berjalan dengan membaca doa sebelum keluar asrama. Keluar jek asrama gua takbir tiga kali kuat-kuat. Pecah juga la kesunyian pagi hening tu. Nyaris-nyaris kepala gua cedera kena baling dengan buku rujukan kimia. Mujur gua sempat elak.

Tapi bila jek gua sampai pusat beli belah, gua tengok orang ramai gila. Macam mana gua nak cari dia? Harem sungguh. Ramai gila sampai semua orang main tolak-tolak. Gua tengok air cond punyalah blow kuat macam helikopter, tapi tak rasa sejuk langsung! Di sebabkan faktor luluhawa yang begini, agak merosot juga kadar self esteem diri gua. Gua pulang ke asrama dengan tangan kosong.

Percubaan kedua gua pun gagal juga. Kali ni, lebih memilukan dan menyayat hati. Gua gerak seorang diri naik bas pergi bandar. Dapat tempat duduk tepi tingkap. Peh dia punya sodap kena angin tembak kat muka, sampai terkebil-kebil mata gua. Layan punya layan muka kena angin, terus gua pekena tidur. Nak dijadikan cerita, gua sedar-sedar jek, gua dah kat Kuala Lumpur. Gua nak stop kat Tanjung Malim. Apa lagi gua paranawei la pemandu bas. Hilang ingatan dia sampai nama sendiri pun lupa. Padan muka! Malam tu gua tidur kat Masjid India.

Percubaan kali ketiga, gua tak boleh gagal. Menurut Islam pun tiga kali jek kan. Jadi gua pun baca doa apa yang patut. Bagi sedekah kat masjid dan macam-macam lagi amal makruf nahi mungkar babuji.

Siut, gua sambung cerita nanti la, nak layan mee bandung open house ni..

Bersambung..

If God had wanted us to think just with our wombs, why did He give us a brain?

6 comments:

cyrildason October 14, 2009 at 11:42 PM  

cubalah letak gambar awek tu kan bgs... cerite je tak syok...

-cyrildason.com

syaz October 21, 2009 at 2:04 PM  

beriya iya cite..
sekali bsambung plak
cesss

wanntalk October 27, 2009 at 1:39 AM  

keh keh keh..drama nur kasih pun bersambung woi..

Puteri Hani Zara October 31, 2009 at 5:31 PM  
This comment has been removed by the author.
syaz November 2, 2009 at 12:45 PM  

bile nk ada sequel neh..
tlg segara hapdate eh..

Sitie BUm BUm November 13, 2009 at 12:34 PM  

sambung! sambung!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP