Wednesday, August 05, 2009

Jangan permainkan perasan gua!

Hari itu hujan turun menggila. Kung kang kung kang bunyi zink rumah sewa gua kena angin ribut. Gua doa jangan tercabut dah la, nanti hilang tempat gua berteduh. Macam biasa, kalau dah hujan, Astro punya signal macam celaka. Nak jek gua bagi ong bak kat boss keling Astro tu. Jadi nak tak nak, gua pun terpaksa sekadar menonton guna aerial rumah.

Gua pun layan drama Sembilu musim ke-18. Dah Tv2 jek siaran paling terang. Gua pelik kenapa la Zed Zaidi tu selalu sangat nak kacau Hetty Sarlene. Dah Hetty nak jadi makwe gua, takkan gua nak tolak. Hati gua tak tersentuh langsung bila Zed Zaidi menangis minta rujuk.

Mata gua fokus kat Hetty. Tiba-tiba muka Hetty ada jerawat panjang. Kemudian tak da. Ces! mengganggu konsentrasi betul la serangga ni. Mula-mula seekor, kemudian jadi dua ekor. Seterusnya satu batalion. Gua saspek General serangga ni dah tiup semboyan. Dah tak stim gua nak tengok Hetty.

Gua pandang atas. Lampu kalimantang sudah pun berjaya ditawan. Gua tidak mengendahkannya. Gua masih fokus terhadap TV. Kat lantai pula banyak perajurit serangga tu telah terkorban. Kepak-kepak dah tercabut bertaburan. Gua saspek mereka itu mesti pergi berjihad sebelum akil baligh. Kadang-kadang dia berterbangan di sipi-sipi mata gua. Gua masih tenang. Dia beraksi pula di tepi bibir. Gua abaikan saja. Mendarat atas lengan, gua jentik.

“Eeeyah...!!! Lu memang menempah maut! Tak ada lokasi lain ke lu nak serang!”


Bangun, matikan TV dan lampu. Hati panas satu, buih bagi lebih! Gua tak bersalah.

“ Celaka!!” Mulut gua mencarut dengan hati yang panas sambil mengorek dan menghembus hidung mencari serangga berani mati tu.

p/s : Gua tak layan Sembilu lagi. Gua layan cerita bercorak keagamaan. Sekurang-kurangnya gua mendapat pedoman untuk insaf.

If God had wanted us to think just with our wombs, why did He give us a brain?

4 comments:

sutera putih bertukar pink,,, August 5, 2009 at 11:34 PM  

woit!!!
hang merepek apa ni???
dok pahang ser2 dua tiga pak lima nang tujuh lapang semilang,,,,
wawawawawa,,,
layannn,,

Puteri Hani Zara August 5, 2009 at 11:48 PM  

Moral of da story...

Pertama: bunyik zink tue -->Kung kang kung kang

Kedua:jgn jadi penternak kelkatu.. bkn dapat madu pun..

Ketiga: Wanntalk lg ensem dari Zed Zaidi.. hihi

wanntalk August 6, 2009 at 12:33 AM  

hanya angkasawan je dapat memahami bahasa puitis gua.

wanntalk August 6, 2009 at 12:34 AM  

sebab tu Zed Zaidi cemburu dengan gua

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP