Thursday, July 02, 2009

kalut meribut

Tiba-tiba mata gua terbuka, gua tengok jam handset, dah pukul 6.00 pagi. Gua menggeliat, terus bangun menuju bilik air. Grrrrr, sejuk siut air paip masa gua berwuduk. Selesai solat Subuh, gua baring semula.

Tiba-tiba alarm handset gua berbunyi lagi. Rasa macam baru jek gua terlelap, dah pukul 10.45 pagi. Gua pun tekan snooze, nak layan tidur lagi lima minit. Tiba-tiba bunyi lagi alarm gua. Geram betul gua. Gua tengok handset, alamak bukan pukul 10.50, tapi dah pukul 11.05 pagi!

Punch card gua pukul 12.00 tengah hari. Perjalanan ke lokasi kejadian 10 minit. Jadi dalam tempoh 40 minit, gua kena gosok baju dan kemeja, melabur, mandi wajib dan merapikan tubuh gua dengan deodoran, perfume dan krim rambut. Gua angin jek rasa bila gua melabur, masa-masa kecederaan ni la dia nak beratur panjang. Lama juga la gua jadi tugu.


Gua kuar bilik air, jam dah tunjuk pukul 11.45 pagi. Dengan cergas gua merapikan diri. Krim rambut, tie, stoking gua masuk terus dalam beg, gua target nak pakai kat lokasi jek nanti. Gua pakai ala kadar jek, dalam 3.5% interest bank. Gua turun penthouse. Hidup enjin Myvi, berdesup gua menuju destinasi. Jeng je jeng...tepat pukul 11.59 pagi, gua dah terpacak depan pejabat! Selamat, kad gua tak MERAH!


Gua terus menuju meja gua, nak merapi diri. Gua buka beg, gua senyum pahit, apa agaknya nasib hidup gua ni.


Cis bedebah, gua sangka stoking, SNOW CAP rupanya, gua sangka Wellafoam, COUNTERPAIN rupanya!


Nasib kau la....


If God had wanted us to think just with our wombs, why did He give us a brain?

6 comments:

sutera putih bertukar pink,,, July 2, 2009 at 9:42 PM  

hakhak,,,
keshiannnn....
sapa suh tdo x ingt dunia,,,
padan muka,,,

Anonymous July 5, 2009 at 4:09 PM  

bukan tido tak ingat dunia, pengaruh ubat yang masih belum abis

wanntalk July 5, 2009 at 4:13 PM  

mengapa aku demam....

arukasakura July 14, 2009 at 11:26 PM  

da ko memang mcmni kan...hahahaha...da t'jaga,jgn tdo lagi...5 min akan m'jadi lebih drpd 10 min...biasela,pujukan makhluk yg bertanduk....

syaz July 25, 2009 at 3:22 PM  

hobi wantok : tido x ingat dunia.. :p

wanntalk August 7, 2009 at 1:18 PM  

gua tido ingat akhirat jek. Mencuci mata dari segala pandangan negatif umat.

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP