Wednesday, September 09, 2009

090909

9 September 1999
Gua dengan mama pergi Wira Court. Masa tu gua tingkatan 4. Gua pun tak tau kenapa la mama beriya-iya ajak gua teman dia gi bandar. Pergi tempat tak best plak tu.

Sampai je lokasi kejadian, mama gua parking kat tempat yang menyalahi undang-undang. Ah, gua bukan kesah, dia banyak fulus. Kemudian kami membeli-belah seketika di Pasar raya Tops! Sesudah menolak troli ke kaunter pembayaran dan bayaran telah dibuat, kami membeli-belah tingkap.

Jalan punya jalan, tengok punya tengok, belek punya belek, beli tak juga. Tiba-tiba mama berhenti bagai guruh di langit di sebuah kedai jam. Gua pelik, mama memang suka pakai jam, tapi bukan jenis suka kumpul jam.

Dia suruh gua pilih jam. Gua pun mulakan misi cari jam paling canggih masa tu. Dulu dalam otak gua, cuma ada Casio dan Swatch jek, tak pun flik flak. Jadi sebagai anak yang baik, gua pun pilih jam Casio. Canggih tahap ulat gonggok!

"Betul nak yang ni?"

"Betul la..ma.."

Lepas tu, tokeh kedai pun pakaikan jam tu kat gua. Dan gua rasa, pembelian inilah gua tak banyak sangat songeh! Cinta pandangan pertama. Mama bayar dan gua pulang ke rumah dengan hidung kembang!


Hari tak ingat - bulan lupa- 2005
Gua solat Asar di sebuah surau kat Parit Raja. Masa tu hati berbunga sebab baru lepas hantar tesis. Dan hari tu juga jam gua tu hilang


9 September 2009
Gua nak angkat Fossil Starck! Swatch James Bond pun boleh la

p/s : Gua memang suka membeli sesuatu yang bernilai di tarikh-tarikh menarik.
22 2 2002,01 01 2001, lupikir la seterusnya!

If God had wanted us to think just with our wombs, why did He give us a brain?

6 comments:

kin September 9, 2009 at 9:33 AM  

beli la something pastu kasi kat gua gak...090909... best tu..

syaz September 9, 2009 at 12:39 PM  

suke shopping kt tops..byk brg2 makanan yg msbbkan gua terliur nk kaut beli sume..ahahaha

wanntalk September 9, 2009 at 5:05 PM  

ala kin, boleh nak belikan sumthing, tapi xtau ape nk belikan..nnt lu kawin gua bagi hadiah...

wanntalk September 9, 2009 at 5:07 PM  

wujud lagi ke tops kat malaysia ni?
barang2 dia ala cold storage! imported n fresh..nama bukan2..cokelat ili kedings la,

sutera putih bertukar pink,,, September 9, 2009 at 11:31 PM  

huaaaaaaaaaaaa,,,
hati wa hancur pada tarikh keramat ni,,,
wa akan ingat sampai mati,,,

syaz September 10, 2009 at 7:54 PM  

weh lu nih..
amik kesempatan hamburkan kutukan nmpk..
xtau ar tops msh wujud ke x kt msia nih..da bangkrap kot..

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP