Tuesday, August 04, 2009

Amukan Drakulat - Episod 1

"Apasal ni? Masa-masa kecederaan ni la lu nak buat hal..."

Gua pegang pen tapi menggigil. Terketar-ketar macam Michael J. Fox. Gua hilang fokus. Badan lemah macam baru lepas cat rumah masa bulan puasa. Gua saspek asid askorbik dalam perut dah terlepas dari kurungan, dah mula membuak-buak. Dalam mata, gua dah terbayang ayam goreng berempah, masakan ala Padang.

Siapa gua nak jadikan mangsa ni? Gua punya citarasa makan tinggi sikit hari ni. Tak nak makan kat kantin. Nak makan kat restoren yang berhawa dingin.

Nak ajak Siti, gua sempat mandi wajib dua kali nak tunggu dia bersiap. Kadang-kadang gua sempat basuh kereta. Ajak Epol? Boleh sangat. Tapi semenjak dia dah terjebak dengan ajaran Tarikat Zaitoniah Pollock, dia dah tak ada kerja lain, asyik-asyik nak letupkan diri. Tapi gua dah selalu pesan, lu masuk Hindraf lagi bagus, tak ada letup-letup ni. Lagipun kalau ajak Epol, nanti mesti ada dialog manja perempuan kesayangan dia

"Ala, nak ikut.."
"Tak ajak pun.."
"Nak makan kat mana?"

Gua tak reti sangat melayan. Itu Epol punya hal. Hal perut gua ni kena settle cepat. Fikir punya fikir, mentol atas kepala pun menyala. Mujur tak gugur rambut gua. Azmir gua jadikan mangsa. Capai telefon tangan, telefon Azmir.

Treet tet tet tet (nada dering pemanggil bunyi M-16)

Azmir : Hello Dato, apa cerita?
Gua : Gua lapar ni, jom makan...
Azmir : Jom, aku pun dah menyampah duduk pejabat..
Gua : Gua tunggu kat kereta.

Tuuut (bukan mencarut)

Gua dah tunggu dalam kereta. Dari jauh gua nampak Azmir bergerak macam komunis nak buat serangan gerila. Gerakan itu dia lakukan berterusan sampai dia selamat masuk dalam kereta gua.

Bersambung...

If God had wanted us to think just with our wombs, why did He give us a brain?

8 comments:

Puteri Hani Zara August 5, 2009 at 7:42 AM  

uiskh.. kisah benar nie.. cepat la sambung citer nih. wat amukan kat restoran mana? aku dah tak sabar nk bayang gerakan serangan azmir ngan lu nih.. hihi..

syaz August 5, 2009 at 2:44 PM  

ble plak ada adengan sambungan..cess..

sutera putih bertukar pink,,, August 5, 2009 at 6:12 PM  

woi,,,
asal hang nak kena mandi wajib sampai 2 kali wei,,,
x agak2,,,
wakakawakaka,,,

wanntalk August 5, 2009 at 7:30 PM  

gua xde swimming pool..

Puteri Hani Zara August 5, 2009 at 11:54 PM  

adoiii!!! mandi wajib guna heater tak?
kah kah kah

wanntalk August 6, 2009 at 12:36 AM  

susah, air sukar untuk mencapai keseluruhan tubuh dengan sekata

syaz August 11, 2009 at 2:55 PM  

kah kah kah..

wanntalk August 22, 2009 at 12:41 PM  

ratio capaian air...1:15

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP