Wednesday, August 12, 2009

Amukan Drakulat - Episod 2

Azmir masih termengah-mengah dalam kereta gua. Gua lantas mengajarnya istighfar dan banyak mengingat tuhan yang maha Esa. Macam kritikal sangat kondisi fizikalnya gua tengok. Walhal dulu cerita kat gua, dia ahli bina badan yang mendapat pujaan ramai janda. Hari-hari minum telur ayam kampung mentah lapan papan. Tu belum kira berapa liter air reverse osmosis yang diteguk sepanjang zaman kebinabadanan dia. Orang biasa-biasa macam gua memang tak mampu.


Sekarang termengah-mengah dalam kereta gua. Apa lu cerita ni bro?


Gua : Ok tak ni? Gua dapat wasiat motosikal Ali Setan lu cukup la.

Azmir : Motosikal Ali Setan ek? Kau jangan merepek sekarang, kau belum kahwin, kau tak tau.

Gua : Macam tu ek? Wei, gua saspek asid askorbik cuba menyerang perut gua bertubi-tubi ni. Ni semua angkara tebuan la. Kemudian preskripsi doktor tu yang hampeh, mengakibatkan gua menderita ni. Gua nak saman doktor tu kat mahkamah dunia. Tak pun gua nak masuk Bersamamu.

Azmir : Cepat gerak dulu boleh? Makcik kura-kura kang nampak perbuatan mungkar kita ni.

Gua : Ok, gua yang menurut perintah.


Gua tekan OD, berkokok-kokok kereta gua. Penyaman udara bagi 4, tahap kedinginan maksimum. Layan lagu Jamal Abdilah. Menggigil.


Azmir : Ke mana kita ni dato?

Gua : Dekat-dekat dah la, yang penting ayam goreng berempah.

Azmir : Peh, ayam goreng berempah ek, tinggi cita rasa dato hari ni.

Gua : Har har har. Biasa saja.


Sepanjang ekspedisi , gua dah mencarut kat satu kereta kancil. Kereta spesis Abe Sala ni memang poyo. Ada ke nak belok tak bagi signal. Nyaris-nyaris mencalarkan tubuh dan calitan mekap kereta gua. Kalau lampu tak hidup, pakai tangan la. Baru pakai kancil kat JB dah kerek. Gua tak la marah sangat kalau lu dah mula melambai-lambai tangan 13 kilometer sebelum simpang.


Destinasi jalan-jalan cari makan berhenti seketika di lampu isyarat merah.


Bersambung lagi

4 comments:

Puteri Hani Zara August 14, 2009 at 7:20 PM  

ayam berempah.. sedapnyeeeeeee...
mak cik kura2? .. Zara mcm tahu je sape.. hahahaha..

Azmir penah baca tak hang punya menceceh nie?
hihihi

wanntalk August 15, 2009 at 12:05 AM  

dia pernah baca..malah pernah cuba menerbitkan sbg modul subjek BM tingkatan 6

syaz August 17, 2009 at 11:18 AM  

aym berempah..hmm
kfc ke ayam oksigen (kt dpn kilang kt larkin)?

wanntalk August 22, 2009 at 12:39 PM  

ayam berempah la...

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP